Prawne podstawy działania Spółki
Akty publiczno-prawne
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „SANIKO” jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością działa przede wszystkim w oparciu o Kodeks Spółek Handlowych, Kodeks Cywilny, Kodeks Pracy oraz wszelkie inne przepisy prawne, których przestrzeganie jest konieczne. Na szczególną uwagę wśród nich zasługują:
Dokumentem wewnętrznym, na którym opiera się funkcjonowanie Spółki jest Zakładowy Układ Zbiorowy.
Pozwolenia i decyzje
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej „SANIKO” Sp. z o.o. prowadzi swą statutową działalność na podstawie:
Ponadto Spółka prowadzi działalność na mocy następujących decyzji:
1. Pozwolenie zintegrowane Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego ŚG-I-G.7222.14.2015/MB dla instalacji do składowania odpadów w RZUOK oraz instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów w Machnaczu, gmina Brześć Kujawski, powiat włocławski. Zmiana 24.06.2016 r.
2. Decyzja Burmistrza Miasta i Gminy Brześć Kujawski BUA-7332-I/2/99– pozwolenie na użytkowanie Kwatery Nr I
3. Decyzja Burmistrza Miasta i Gminy Brześć Kujawski BUA-7353-1789/2001 pozwolenie na użytkowanie Kwatery Nr II
4. Decyzja Burmistrza Miasta i Gminy Brześć Kujawski BUA-7353-0844/2001 pozwolenie na użytkowanie RZUOK
5. Decyzja Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego ŚG.I.7241.9.2015/DM zatwierdzająca instrukcję eksploatacji składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, zlokalizowanego w m. Machnacz, gmina Brześć Kujawski.
6. Decyzja Powiatowego Lekarza Weterynarii we Włocławku:
PIWpiu.556.7.2018 na zbieranie z terenu miasta padłych zwierząt i ptaków.
PIW piu.556.11.2018 na zbieranie z terenu miasta padłych zwierząt i ptaków.
PIW piu.556.13.2018 na zbieranie z terenu miasta padłych zwierząt i ptaków.
7. Wpis do Rejestru GIOŚ DKR/074-E6756/07/js. Zmiana 27.01.2014 r. DKR/074-278/14/ac
8. Decyzja Prezydenta Miasta Włocławek OS.76252-9-2/10 Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów. Zmiana 23.11.2011 r. GKS.S.6233.06.2011
9 . Decyzja Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego znak ŚG-I.7243.24.2014. na przetwarzanie i wytwarzanie odpadów w instalacji do biologicznego przetwarzania odpadów w Regionalnym Zakładzie Utylizacji Odpadów Komunalnych w miejscowości Machnacz nr 41, gm. Brześć Kujawski.
10. Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego PINB.7146/U-23/518/2005 na użytkowanie bloku energetycznego.
11. Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego PINB.7146/U-23/1115/2005 na użytkowanie myjni najazdowej.
12. Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego PINB.7146-29/864/2006 na użytkowanie zmiany technologii procesu kompostowania oraz używania pryzm energetycznych.
13. Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego PINB.7146/U-23/05/865/2006 na użytkowanie tuneli foliowych.
14. Decyzja Starosty Powiatowego dot. zmiany sposobu użytkowania wiaty kompostowni z dnia 28.02.2007 r. OŚB.7354-2/2007
15. Decyzja Prezydenta Miasta Włocławek z dnia 10.06. 2013 r., znak S.6233.15.2013 zezwolenie na zbieranie odpadów przy ul. Komunalnej 4. Zmiana 18.03.2014 r., znak S.6233.2.2014. Zmiana 17.01.2017 r., znak S.6233.1.2017
16. Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego we Włocławku znak PINB.4321.24.165.2015 udzielająca pozwolenia na użytkowanie instalacji biologicznego, tlenowego przetwarzania odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą techniczną na terenie RZUOK na dz. Nr 186/3, 186/6, 187/5, 187/8, 187/9, 187/10, 189/3, 189/4 w obrębie ewidencyjnym Machnacz, gm. Brześć Kujawski.
17. Decyzja Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego PINB. 4321.24.165.2015 pozwolenie na użytkowanie instalacji biologicznego, tlenowego przetwarzania odpadów komunalnych wraz z infrastrukturą techniczną.
18. Decyzja Burmistrza Brześcia Kujawskiego BI.73300.4.2017 na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych z terenu gminy Brześć Kujawski.
PGK „SANIKO” Sp. z o.o. świadczy swoje usługi na terenie: miasta Włocławek, gminy Włocławek, gminy Bytoń, miasta i gminy Brześć Kujawski, miasta Kowal, gminy Kowal, gminy Lubień Kujawski, gminy Lubanie, gminy Osięciny, gminy Radziejów, miasta Radziejów w oparciu o następujące decyzje i wpisy do rejestru działalności regulowanej:
Wpisy do rejestru działalności regulowanej:
Uchwały miast i gmin z terenu, na którym Saniko świadczy swoje usługi:
1. Miasto Włocławek
Uchwała Nr XXXII/86/2017 Rady Miasta Włocławek z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XXX/6/2013 Rady Miasta Włocławek z dnia 18 marca 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty. Zmiana – Uchwała NR IV/44/2018 Rady Miasta Włocławek z dnia 20 grudnia 2018 r.
Uchwała Nr XXXII/84/2017 Rady Miasta Włocławek z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Włocławek. Zmiana – Uchwała Nr XXXIV/123/2017 Rady Miasta Włocławek z dnia 24 października 2017 r. Zmiana – Uchwała NR XI/97/2019 Rady Miasta Włocławek z dnia 25 czerwca 2019 r.
Uchwała Nr XXXV/90/2013 Rady Miasta Włocławek z dnia 26 sierpnia 2013 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy.
2. Gmina Włocławek
Uchwała Nr XXIX/220/17 Rady Gminy Włocławek z dnia 23 listopada 2017 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XXIX/225/17 Rady Gminy Włocławek z dnia 23 listopada 2017 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr III/27/2015 Rady Gminy Włocławek z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości tej opłaty. Zmiana – Uchwała Nr XX/157/2016 Rady Gminy Włocławek z dnia 29 listopada 2016 r.
Uchwała Nr XXIX/219/17 Rady Gminy Włocławek z dnia 23 listopada 2017 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Włocławek.
Uchwała Nr XXIX/221/17 Rady Gminy Włocławek z dnia 23 listopada 2017 r. w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Włocławek w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi.
Uchwała Nr XXIX/222/17 Rady Gminy Włocławek z dnia 23 listopada 2017 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady komunalne.
Uchwała Nr XXIX/223/17 Rady Gminy Włocławek z dnia 23 listopada 2017 r. w sprawie ustalenia ryczałtowej stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe lub innych nieruchomości wykorzystywanych na cele rekreacyjno – wypoczynkowe, wykorzystywanych jedynie przez część roku.
Uchwała Nr XXIV/236/13 Rady Gminy Włocławek z dnia 21 października 2013 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy.
3 .Miasto Kowal
Uchwała Nr XX/137/2016 Rady Miasta Kowal z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XXXIV/231/2017 Rady Miasta Kowal z dnia 10 sierpnia 2017 r. w sprawie wyboru metody ustalenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty.
Uchwała nr XX/136/2016 Rady Miasta Kowal z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Miasta Kowal.
Uchwała Nr XX/139/2016 Rady Miasta Kowal z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XX/141/2016 Rady Miasta Kowal z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
4. Gmina Kowal
Uchwała Nr XXXII/183/17 Rady Gminy Kowal z dnia 27 listopada 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XXVIII/185/2013 Rady Gminy Kowal z dnia 18 marca 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XVII/95/2016 Rady Gminy Kowal z dnia 23 czerwca 2016 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XXXII/182/17 Rady Gminy Kowal z dnia 27 listopada 2017 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kowal.
Uchwała Nr XXXIII/194/17 Rady Gminy Kowal z dnia 21 grudnia 2017 r. w sprawie określenia stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy.
Uchwała Nr XXXIII/217/2013 Rady Gminy Kowal z dnia 18 września 2013 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
5. Gmina Lubień Kujawski
Uchwała NR XXVIII/281/2018 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 27 lutego 2018 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała NR XXVIII/280/2018 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 27 lutego 2018 r. w sprawie przyjęcia regulaminu czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski. Zmiana – Uchwała NR XXIX/286/2018 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 28 marca 2018 r.
Uchwała NR IV/19/2015 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty.
Uchwała NR XIV/135/2016 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Lubień Kujawski.
Uchwała NR XVI/158/2016 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 9 września 2016 r. w sprawie określenia rodzajów dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Lubień Kujawski w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi.
Uchwała NR XXV/199/2013 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi o których mowa w art. 6 ust.1 ustawy z dnia 13 września 1996 r o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zmiana – Uchwała NR XXVII/215/2013 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 29 maja 2013 r.
6. Miasto i Gmina Brześć Kujawski
Uchwała Nr XXX/233/2018 Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim z dnia 17 maja 2018 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr III/18/2015 Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim z dnia 26 lutego 2015 r. w sprawie metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz ustalenia tej stawki opłaty na obszarze Gminy. Zmiana – Uchwała Nr XXIII/180/17 Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim z dnia 24 sierpnia 2017 r.
Uchwała Nr XIV/96/2016 Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim z dnia 7 lipca 2016 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XXX/232/2018 Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim z dnia 17 maja 2018 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brześć Kujawski.
Uchwała Nr XXIII/176/2013 Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim z dnia 22 marca 2013 r. w sprawie określonych górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Zmiana- Uchwała Nr XXXI/235/14 Rady Miejskiej w Brześciu Kujawskim z dnia 27 lutego 2014 r.
7. Gmina Radziejów
Uchwała Nr X/88/2016 Rady Gminy Radziejów z dnia 28 czerwca 2016 r. w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zmiana – Uchwała Nr XI/105/2016 Rady Gminy Radziejów z dnia 29 września 2016 r.
Uchwała Nr XXI/214/2013 Rady Gminy Radziejów z dnia 28 listopada 2013 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy oraz ustalenia stawki opłaty.
Uchwała Nr X/89/2016 Rady Gminy Radziejów z dnia 28 czerwca 2016 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr X/87/2016 Rady Gminy Radziejów z dnia 28 czerwca 2016 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Radziejów.
Uchwała Nr XVI/169/2012 Rady Gminy Radziejów z dnia 27 grudnia 2012 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie odbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
8. Miasto Radziejów
Uchwała Nr IX/71/2015 Rady Miasta Radziejów z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowanie tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr IX/70/2015 Rady Miasta Radziejów z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Radziejów.
Uchwała Nr IX/74/2015 Rady Miasta Radziejów z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty na terenie Gminy Miasto Radziejów.
Uchwała Nr IX/72/2015 Rady Miasta Radziejów z dnia 2 grudnia 2015 r. w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Miasto Radziejów.
Uchwała Nr XXV/198/2013 Rady Miasta Radziejów z dnia 30 grudnia 2013 r. w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy.
9. Gmina Bytoń
Uchwała Nr XXX/227/2017 Rady Gminy Bytoń z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
Uchwała NR X/69/2015 Rady Gminy Bytoń z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr X/71/2015 Rady Gminy Bytoń z dnia 30 listopada 2015 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty i ustalenia stawki opłaty za pojemnik.
Uchwała Nr XXX/223/2017 Rady Gminy Bytoń z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Bytoń.
Uchwała Nr X/58/2011 Rady Gminy Bytoń z dnia 25 listopada 2011 r. w sprawie ustalenia górnych stawek opłat pobieranych za odbiór odpadów komunalnych, nieczystości stałych na terenie gminy Bytoń.
10. Gmina Osięciny
Uchwała Nr XXIV/226/ Rady Gminy Osięciny z dnia 29 listopada 2017 roku w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, określenia częstotliwości odbierania odpadów komunalnych oraz określenia trybu i sposobu zgłaszania przez właścicieli nieruchomości przypadków niewłaściwego świadczenia usług przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości lub przez prowadzącego punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych.
Uchwała Nr XIV/136/2016 Rady Gminy Osięciny z dnia 16 czerwca 2016 roku w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XIV/139/2016 Rady Gminy Osięciny z dnia 16 czerwca 2016 roku w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki opłaty. Zmiana – Uchwała NR XXVI/246/2018 Rady Gminy Osięciny z dnia 9 lutego 2018 r.
Uchwała Nr XXIV/225/2017 Rady Gminy Osięciny z dnia 29 listopada 2017 r. w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Osięciny.
Uchwała Nr XXVI/213/2013 Rady Gminy Osięciny z dnia 29 października 2013 roku w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy.
11. Miasto Nieszawa
Uchwała Nr IV-22/2015 Rady Miejskiej Nieszawa z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na których zamieszkują mieszkańcy, zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XI-76/2015 Rady Miejskiej Nieszawa z dnia 27 listopada 2015 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Uchwała Nr XX-129/2016 Rady Miejskiej Nieszawa z dnia 27 grudnia 2016 r. w sprawie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wysokości stawki opłaty.
Uchwała Nr XXXV-231/18 Rady Miejskiej Nieszawa z dnia 28 września 2018 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Nieszawa.